dipje na 3000 winterse kilometers

Raf

Beste forumleden,

Ik heb enkele dagen geleden de kaap van de 3000 kilometer gerond. Het was koud, nat, zonnig, winderig en vooral de moeite! Prachtig!

Nu ik in griekenland zit heb ik veel last van waakhonden die achter me aankomen. Gewoonweg verschrikkelijk.

Anyway, misschien neem ik morgen de bus wel, want het rijden is behoorlijk stresserend op deze manier.

Moest er iemand een stuk in griekenland willen meerijden mag dat altijd natuurlijk. Over enkele dagen zit ik in thessaloniki, dan ga ik verder naar istanbul!

Merry xmas!

Raf

We zijn nu enkele dagen verder. What about the dogs?

Ze zijn al met veel minder, hier in de buurt van Edessa en Thessaloniki. De buurt van Florina was precies niet de beste plaats om kennis te maken met die beesten. Daar is het veel landelijker, zit je blijkbaar ook met beren, vandaar dat de honden er zo aggressief zijn.

Als ik nu honden tegenkom stop ik vlug, stap k af en wandel heel traag verder. Lijkt prima te werken zolang er maar een hond op je afkomt. Scenario met meerdere honden is niet meer voorgevallen. Oef.:-)

Raf

Beste andre,

Dankjewel voor deze tips! Dit komt net op tijd! Ik bekijk het tijdschrift nu dadelijk en zal laten weten wat werkt. Of niet:-)

Beste wensen vanuit Florina, Griekenland.

Raf

andre28

Beste Raf,

Kan dit toeval zijn? Links hiernaast staat het nummer van het tijdschrift 'De Vakantiefietser'. Het thema van dit nummer is "HONDEN". Het brengt over 9 pagina's (p. 19 t/m 27) getuigenissen van fietsers onderweg met honden. Daarnaast is er ook over 2 pagina's het artikel 'Verdedigingstechnieken tegen loslopende kuitenbijters'. In het bijzonder het artikel 'Vechten tegen herdershonden' van Gerrit Pleijter zal je aanspreken. Zoals u fietste hij door Europa naar Azië en had nogal wat last van herdershonden, vooral in Roemenië. Zijn belevenissen kun je volgen op zijn boeiende website: http://delustigereiziger.reismee.nl. Ik meen dat ook uw website met knappe reisverslagjes mag vermeld worden: http://cyclingtomongolia.wordpress.com.
Ik hoop voor u dat het weer ten gunste keert, en met Turkije voor de deur is dat een halve zekerheid. Laat maar geregeld een berichtje na op dit Forum!

Indien u het tijdschrift op deze website niet kunt lezen, dan wil ik het hele tijdschrift in pdf naar u (en naar andere forumbezoekers) mailen.

Veel succes,
André Ramault, redactielid (redactie@vakantiefietser.be)