Radical Design Cyclone IV

johnny

heeft iemand deze aanhanger en er al eens mee op vakantie geweest? Zoja, wat zijn je bevindingen?
Is het idd zo lastig om met een kar te rijden?

johnny

bedankt voor de info Philippe, ik overweeg de aankoop van die bepaalde kar....
ik hoor veel negatiefs over het rijden met een kar, maar toch zie ik in mijn geval alleen maar voordelen gezien ikzelf al geen lichtgewichtje ben .....

Keustermans Philippe

Beste, ik ben in juni van Antwerpen naar Rome gefietst met de RDC bagagekar. In een woord fantastisch. Het trekkend voertuig was een mtb, omdat ik onderweg ook graag eens off-road ga.
De kar woog, bagage + eigen gewicht 21 kg. In de bergen voel je natuurlijk het gewicht, maar dat is eveneens met bagage op je fiets. De kar is heel stabiel, bij afdalingen ben ik nooit sneller gegaan dan 45 km. Wielen eraf, en je hebt een rugzak. Ook geen extra kosten op het vliegtuig, is gewone bagage. Een eenwielige kar niet niet worden opgevouwen en kost extra op het vliegtuig. Doe je de zak open, dan zie je onmiddellijk alles liggen. Heb altijd met bagage op de fiets rond gereisd vroeger, dus ik ken wel degelijk het verschil. Je fiets wordt ook minder belast, en je kan rechtstaan bij beklimmingen wat met bagage op je fiets minder gemakkelijk gaat ( zwiepen ). Draaien naar rechts is beperkt, wegens dissel, links geen probleem. Aan en afkoppelen, kinderspel. Kar blijft staan, eenwielige kar valt om na afkoppelen en is ook langer achter de fiets, volgt wel hetzelfde spoor als trekkende fiets. Enfin, ik ben voor.

Groetjes,

Philippe