Trek X500 - model 2012. nog verbeteringen mogelijk

Lucsje

Beste allemaal,

Heb me eind vorig jaar een trekkingfiets aangeschaft om in 2014 met vrienden naar Compostela te fietsen. Ik weet dat dit een vroege aankoop is, maar ik beschikte niet over een redelijke fiets en mijn conditie was nog minder. Dus nu stilletjesaan kilometers aan het maken om de fysiek in orde te krijgen.

Hoewel ik dacht dat deze fiets over antilekbanden (what's in a name?) ben ik toch vrij vroeg lek gereden (500 km). De fietsmaker raadde mij aan om voor de tocht naar Compostela fijnere banden erop te leggen (nu 700 x 35).

Ik ben een volledige leek en klopt dit wat de fietshersteller zegt, dan moet ik vermoedelijk ook nieuwe wielen kopen.

Ik zou het bijzonder appreciëren mochten de ervaren fietsers hun mening geven over deze fiets en waar ik nog verbeteringen kan aanbrengen en welk materiaal ik best neem. Ik weet dat er heel wat betere trekkingfietsen op de markt zijn, maar wil me ook niet te hoog in de kosten jagen, het prijskaartje zal zo al hoog zijn voor een eerste en misschien enige fietsreis.

De link naar mijn fiets :

http://www.trekbikes.com/nl/nl/bikes/town/trekking/x_series/x500_blx/#/n...

Lucsje

Bedankt voor jullie deskundige uitleg. Ga enkele maanden voor de tocht naar Compostela mijn fiets volledig laten revisioneren en zal zeker rekening houden met jullie tips en ervaring.

sjefke